Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

GMW advert apr16 smallReclames van advocaten- en notariskantoren zijn meestal magere excercities in bescheiden borstklopperij.

Gelukkig kan het ook anders, zo bewijst dit voorbeeld.

innovatie-ok-1Hoeveel artikelen heeft u al gelezen over "legal innovation"? En wat heeft u er tot nu toe mee gedaan?

make moneyMinder afboeken? Beter begroten!
De verschillen tussen gepubliceerde, gefactureerde en gerealiseerde tarieven zijn in afgelopen jaren groter geworden. Of zoals een van de deelnemers aan de RondeTafelConferentie vroeg: "niemand van ons realiseert toch 100% van zijn gepubliceerde tarief...?".

PrijsdrukTarievendruk, wie heeft er geen last van? Wees eerlijk, u toch ook!

En? De oplossing al gevonden om onder die druk uit te komen?

haringparty 2015Een onwaarschijnlijk duo, Dr Clavan en Panoramix.

Toch is de kans groot dat u ze beide tegenkomt tijdens de verschillende haringparty's waar u deze dagen naar toe kan. Bent u voorbereid?

Meer business door minder 'verkopen'

Advocaten en notarissen willen niet 'verkopen'. Terecht.

Klanten, in welke branche dan ook, hebben namelijk een gezonde weerstand tegen verkopers. Dat komt dus mooi uit: u hoeft niet te gaan verkopen.

Maar wat dan wèl te doen om uw praktijk van een constante stroom nieuw werk te voorzien?

slapen  geldNederlanders zijn prijsbewust?

JA, dat zeggen we/ze. Maar weet u wat een nacht slapen in uw eigen bed kost?
Dat dacht ik al.

Zo ook met bedden kopen. Gemiddeld koopt de Nederlander elke 9 jaar een nieuw bed. Dat kan, als de voorkeur naar echte kwaliteit uitgaat, aardig in de papieren lopen. Een aanslag op de portemonnee.

Het kan ook anders ...

Commerciele Business Planning   masterclass PROMO 2015Wel acquireren?
Niet willen 'verkopen'?

In de MasterClass "Legal Business Planning" leert u hoe dat werkt.

innovation2Over het verschil tussen product-eigenschap en gebruikersvoordeel.

"Ons product is het beste want ...." is een vaak geziene vorm van marketingcommunicatie. De verkeerde ...

branding part twoHet partnermodel is een sta-in-de-weg voor innovatie en dus voor groei, aldus een opiniestuk in NRC van 7 april jl (alternatieve link). In deze reactie op dat stuk zal blijken dat mentaliteit een veel sterkere (en dus effectievere) aanjager van verandering is.