Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

slapen  geldNederlanders zijn prijsbewust?

JA, dat zeggen we/ze. Maar weet u wat een nacht slapen in uw eigen bed kost?
Dat dacht ik al.

Zo ook met bedden kopen. Gemiddeld koopt de Nederlander elke 9 jaar een nieuw bed. Dat kan, als de voorkeur naar echte kwaliteit uitgaat, aardig in de papieren lopen. Een aanslag op de portemonnee.

Het kan ook anders ...

Commerciele Business Planning   masterclass PROMO 2015Wel acquireren?
Niet willen 'verkopen'?

In de MasterClass "Legal Business Planning" leert u hoe dat werkt.

innovation2Over het verschil tussen product-eigenschap en gebruikersvoordeel.

"Ons product is het beste want ...." is een vaak geziene vorm van marketingcommunicatie. De verkeerde ...

branding part twoHet partnermodel is een sta-in-de-weg voor innovatie en dus voor groei, aldus een opiniestuk in NRC van 7 april jl (alternatieve link). In deze reactie op dat stuk zal blijken dat mentaliteit een veel sterkere (en dus effectievere) aanjager van verandering is.

hands shakeEcht waar. Dit was de reactie van de managing partner van nieuw gestart kantoor (de afsplitsing van groter kantoor).

Voor het overgrote deel van de zakelijke wereld staat het volledig buiten kijf dat "de kosten voor de baten uit gaan". Oftewel als je niet zaait, zal je ook niet oogsten.

Dus bovenstaande reactie is in het beste geval kortzichtig en in het ergste geval een struisvogelachtige ontkenning van een bedrijfseconomische wetmatigheid.