Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

haringparty 2015Een onwaarschijnlijk duo, Dr Clavan en Panoramix.

Toch is de kans groot dat u ze beide tegenkomt tijdens de verschillende haringparty's waar u deze dagen naar toe kan. Bent u voorbereid?

Meer business door minder 'verkopen'

Advocaten en notarissen willen niet 'verkopen'. Terecht.

Klanten, in welke branche dan ook, hebben namelijk een gezonde weerstand tegen verkopers. Dat komt dus mooi uit: u hoeft niet te gaan verkopen.

Maar wat dan wèl te doen om uw praktijk van een constante stroom nieuw werk te voorzien?

slapen  geldNederlanders zijn prijsbewust?

JA, dat zeggen we/ze. Maar weet u wat een nacht slapen in uw eigen bed kost?
Dat dacht ik al.

Zo ook met bedden kopen. Gemiddeld koopt de Nederlander elke 9 jaar een nieuw bed. Dat kan, als de voorkeur naar echte kwaliteit uitgaat, aardig in de papieren lopen. Een aanslag op de portemonnee.

Het kan ook anders ...

Commerciele Business Planning   masterclass PROMO 2015Wel acquireren?
Niet willen 'verkopen'?

In de MasterClass "Legal Business Planning" leert u hoe dat werkt.

innovation2Over het verschil tussen product-eigenschap en gebruikersvoordeel.

"Ons product is het beste want ...." is een vaak geziene vorm van marketingcommunicatie. De verkeerde ...

branding part twoHet partnermodel is een sta-in-de-weg voor innovatie en dus voor groei, aldus een opiniestuk in NRC van 7 april jl (alternatieve link). In deze reactie op dat stuk zal blijken dat mentaliteit een veel sterkere (en dus effectievere) aanjager van verandering is.

hands shakeEcht waar. Dit was de reactie van de managing partner van nieuw gestart kantoor (de afsplitsing van groter kantoor).

Voor het overgrote deel van de zakelijke wereld staat het volledig buiten kijf dat "de kosten voor de baten uit gaan". Oftewel als je niet zaait, zal je ook niet oogsten.

Dus bovenstaande reactie is in het beste geval kortzichtig en in het ergste geval een struisvogelachtige ontkenning van een bedrijfseconomische wetmatigheid.

hamer-spijkerWaarom advocaten breder moeten kijken, denken & praten dan alleen de juridische kan van zaken.

Open brief aan kantoordirecteuren en maatschapsvoorzitters.

Vandaag in het FD (blz. 11) vraagt een advocaat aandacht voor het juridische verschil dat hij ziet tussen 'klantbelang centraal' en 'klant centraal'.

uitgezonderd advocatenAfgelopen zaterdag in het FD een reconstructie over de 'redding' van V&D. Diverse betrokkenen worden bij naam genoemd. Allen voorzien van hun bedrijfsnaam. 
Zo niet de advocaten. Willem Jan van Andel, Jesse Zijlma en Tomas Steenmetser worden in het artikel meer dan eens bij naam genoemd, maar dat ze werken bij Wijn & Stael, BarentsKrans en Lexence blijft onvermeld. Waar ligt dat nou aan?

klantenbindingIn tijden van stagnatie ontstaat al heel snel de roep om meer actie op acquisitie: "we moeten meer cliënten werven, actiever zijn in onze netwerken". Soms wordt dit gevolgd door een partner- of maatschapsweekend ergens in een rustig oord in het groen. Om te bedenken wáár die groei vandaan moet komen, maar vooral hoe en WIE dat moet gaan doen.