Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

hamer-spijkerWaarom advocaten breder moeten kijken, denken & praten dan alleen de juridische kan van zaken.

Open brief aan kantoordirecteuren en maatschapsvoorzitters.

Vandaag in het FD (blz. 11) vraagt een advocaat aandacht voor het juridische verschil dat hij ziet tussen 'klantbelang centraal' en 'klant centraal'.

uitgezonderd advocatenAfgelopen zaterdag in het FD een reconstructie over de 'redding' van V&D. Diverse betrokkenen worden bij naam genoemd. Allen voorzien van hun bedrijfsnaam. 
Zo niet de advocaten. Willem Jan van Andel, Jesse Zijlma en Tomas Steenmetser worden in het artikel meer dan eens bij naam genoemd, maar dat ze werken bij Wijn & Stael, BarentsKrans en Lexence blijft onvermeld. Waar ligt dat nou aan?

klantenbindingIn tijden van stagnatie ontstaat al heel snel de roep om meer actie op acquisitie: "we moeten meer cliënten werven, actiever zijn in onze netwerken". Soms wordt dit gevolgd door een partner- of maatschapsweekend ergens in een rustig oord in het groen. Om te bedenken wáár die groei vandaan moet komen, maar vooral hoe en WIE dat moet gaan doen.

negotiation priceAfgelopen vrijdag, voorpagina NRC Handelsblad: "Advocaat werft klant met vast prijs". Is dit het begin van een echt marktbrede aanval op uw vaste uurtarieven?

8 numberDe afgelopen jaren hebben wij verschillende kantoren van binnen gezien. Hun operatie. werkwijze, strategie en cliëntbenadering. Daaruit hebben we 8 kenmerken gedistilleerd die bij commercieel succesvolle advocatenkantoren significant vaker aanwezig zijn.