Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

advocaat promo by personnel FD17apr2014Of alleen maar vreemd?

Dit is een personeelsadvertentie, toch? Een headhunter zoekt een advocaat-partner voor een nieuw op te richten kantoor. De naam van dat kantoor wordt niet genoemd, maar die is in advocatenkringen en in hun vakmedia is al lang en breed uitgemeten. Vreemd, toch?

 "Wel de kwaliteit van de Zuid-as, maar niet de tarieven" 

comp advantDat is zo ongeveer de propositie van een 3-tal nieuwe nichekantoren, aldus een artikel in het FD. Waar hebben we dat vaker gehoord? Juist, bij vele middelgrote kantoren. Zowel in de hoofdstad zelf als in andere grote steden verspreid over het land.

Cost-CuttingIs het crisis in uw bedrijf of kantoor? Meeste bedrijven en organisaties hebben in de afgelopen jaren al streng gekeken naar kosten en ingegrepen waar nodig en mogelijk. De advocatuur lijkt wat achter te lopen gezien de interesse in een studiemiddag over kostenbesparing van volgende week. 

naming

Heeft u kriebels bij uw huidige bedrijfsnaam? Voelt u de urgentie om te vernieuwen? Niet sexy genoeg? Niet genoeg "2013"?

De verschillende namenbureaus (en ook reclame communicatiebureaus) willen u graag van dienst zijn. Ze hebben in de afgelopen jaren menig bedrijf voorzien van een nieuwe naam. Dat heeft minimaal 2 nadelen:

success-and-failure-signDe juridische pers schreef er in 2010 al over. De economische pers (FD) ontdekte het onderwerp in 2012 en het wetsvoorstel is vorig jaar ingediend. Vorige week haalde pre-pack door garnalenboer Heiploeg de main stream pers (Telegraaf, NRC en Volkskrant). Kortom het onderwerp is nu echt in het publieke, vooral zakelijke, domein terecht gekomen.