Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

8 numberDe afgelopen jaren hebben wij verschillende kantoren van binnen gezien. Hun operatie. werkwijze, strategie en cliëntbenadering. Daaruit hebben we 8 kenmerken gedistilleerd die bij commercieel succesvolle advocatenkantoren significant vaker aanwezig zijn.

LinkedIn logo 3Kent u ze? Die artikelen en blogposts die uitleggen wat je met doen voor een goed profiel op LinkedIn. Zowel in de Nederlandse taal, maar vooral in de Engelse taal (met name uit de VS). Waarom worden ze niet gebruikt?

Loud-hailer

Helder geformuleerd, begrip van en voor de doelgroep, prima belofte over werkwijze en resultaat. Voorbeeld om te volgen. Wel één knelpunt....

dinsdag, 05 augustus 2014 10:47

Diamant kopen via de NRC?

diamant 2Afgelopen weekend stond onderstaande advertentie in de NRC. Ik was niet compleet verbaasd want NRC is al een tijd bezig met wat ik maar noem up market advertisers. Het zaterdagse magazine NRC Lux staat er bol van.

techniek

Want voor advocaten (en alle andere zakelijke dienstverleners) is technologie niet DE oplossing.
Technologie kan pas echt iets toevoegen als de gebruiker weet wat hij/zij met die technologie wil realiseren EN als hij weet hoe die technologie in te zetten in het bedrijfsproces.

Advocaat of DASIn Het Financieele Dagblad stond een ingezonden brief met deze kop (rechts) er boven. Een prima stuk. Om verschillende redenen:

advocaat promo by personnel FD17apr2014Of alleen maar vreemd?

Dit is een personeelsadvertentie, toch? Een headhunter zoekt een advocaat-partner voor een nieuw op te richten kantoor. De naam van dat kantoor wordt niet genoemd, maar die is in advocatenkringen en in hun vakmedia is al lang en breed uitgemeten. Vreemd, toch?

 "Wel de kwaliteit van de Zuid-as, maar niet de tarieven" 

comp advantDat is zo ongeveer de propositie van een 3-tal nieuwe nichekantoren, aldus een artikel in het FD. Waar hebben we dat vaker gehoord? Juist, bij vele middelgrote kantoren. Zowel in de hoofdstad zelf als in andere grote steden verspreid over het land.

Cost-CuttingIs het crisis in uw bedrijf of kantoor? Meeste bedrijven en organisaties hebben in de afgelopen jaren al streng gekeken naar kosten en ingegrepen waar nodig en mogelijk. De advocatuur lijkt wat achter te lopen gezien de interesse in een studiemiddag over kostenbesparing van volgende week. 

naming

Heeft u kriebels bij uw huidige bedrijfsnaam? Voelt u de urgentie om te vernieuwen? Niet sexy genoeg? Niet genoeg "2013"?

De verschillende namenbureaus (en ook reclame communicatiebureaus) willen u graag van dienst zijn. Ze hebben in de afgelopen jaren menig bedrijf voorzien van een nieuwe naam. Dat heeft minimaal 2 nadelen: