Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

Advocaat of DASIn Het Financieele Dagblad stond een ingezonden brief met deze kop (rechts) er boven. Een prima stuk. Om verschillende redenen:

advocaat promo by personnel FD17apr2014Of alleen maar vreemd?

Dit is een personeelsadvertentie, toch? Een headhunter zoekt een advocaat-partner voor een nieuw op te richten kantoor. De naam van dat kantoor wordt niet genoemd, maar die is in advocatenkringen en in hun vakmedia is al lang en breed uitgemeten. Vreemd, toch?

 "Wel de kwaliteit van de Zuid-as, maar niet de tarieven" 

comp advantDat is zo ongeveer de propositie van een 3-tal nieuwe nichekantoren, aldus een artikel in het FD. Waar hebben we dat vaker gehoord? Juist, bij vele middelgrote kantoren. Zowel in de hoofdstad zelf als in andere grote steden verspreid over het land.

Cost-CuttingIs het crisis in uw bedrijf of kantoor? Meeste bedrijven en organisaties hebben in de afgelopen jaren al streng gekeken naar kosten en ingegrepen waar nodig en mogelijk. De advocatuur lijkt wat achter te lopen gezien de interesse in een studiemiddag over kostenbesparing van volgende week. 

naming

Heeft u kriebels bij uw huidige bedrijfsnaam? Voelt u de urgentie om te vernieuwen? Niet sexy genoeg? Niet genoeg "2013"?

De verschillende namenbureaus (en ook reclame communicatiebureaus) willen u graag van dienst zijn. Ze hebben in de afgelopen jaren menig bedrijf voorzien van een nieuwe naam. Dat heeft minimaal 2 nadelen:

success-and-failure-signDe juridische pers schreef er in 2010 al over. De economische pers (FD) ontdekte het onderwerp in 2012 en het wetsvoorstel is vorig jaar ingediend. Vorige week haalde pre-pack door garnalenboer Heiploeg de main stream pers (Telegraaf, NRC en Volkskrant). Kortom het onderwerp is nu echt in het publieke, vooral zakelijke, domein terecht gekomen.

bagageKen je dat? Haast hebben en de dienstverlener die zijn eigen werkproces vóór laat gaan?

De aankomende vlucht komt met 4 uur vertraging op Schiphol aan dus er is haast om de volgende vlucht te kunnen nemen. Eerst moet er bagage verwisseld worden: komend uit midden oosten met 30 graden en op weg naar de Balkan waar het vriespunt heerst, vereist een ander kledingpakket.  In de bagagekluis is de week tevoren een koffer met warme kleding achtergelaten. Omwisselen en klaar is kees. Zou je denken.

Enkele reacties na afloop:

  • "Goed om weer eens bewust te worden dan huidige klanten nog zo veel meer vragen en werk voor mij hebben"
  • "Goede sfeer, goede interactie, goed verhaal"
  • "Ik had het niet willen missen"
  • "Verfrissende benadering"
  • "Nuttige tips"
  • "De verschillende klantgroepen en hun benadering, hebben me echt aan het denken gezet"
  • "Hier moeten we als kantoor wat mee doen"

chiropractorDit opvallende bord kwam ik tegen op straat: de lokale chiropractor (door sommigen een “ruggenkraker” genoemd) die zijn potentiële klanten aanspoort om vooral nog dit jaar bij hem langs te komen. Komt niet vaak voor, medische beroepen die zich op deze manier op straat profileren. 
Dit reclamebord bevat 2 lessen die ook voor anderen (niet medici) zinvol zijn.

betaalde acquisitieBetaald worden voor uw acquisitie….? Door uw cliënten? Het kan.

Een jong en klein maar sterk groeiend advocatenkantoor wil verder aan de weg timmeren. En ze willen de stillere zomermaanden graag extra werk naar binnen halen.