Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

bagageKen je dat? Haast hebben en de dienstverlener die zijn eigen werkproces vóór laat gaan?

De aankomende vlucht komt met 4 uur vertraging op Schiphol aan dus er is haast om de volgende vlucht te kunnen nemen. Eerst moet er bagage verwisseld worden: komend uit midden oosten met 30 graden en op weg naar de Balkan waar het vriespunt heerst, vereist een ander kledingpakket.  In de bagagekluis is de week tevoren een koffer met warme kleding achtergelaten. Omwisselen en klaar is kees. Zou je denken.

Enkele reacties na afloop:

  • "Goed om weer eens bewust te worden dan huidige klanten nog zo veel meer vragen en werk voor mij hebben"
  • "Goede sfeer, goede interactie, goed verhaal"
  • "Ik had het niet willen missen"
  • "Verfrissende benadering"
  • "Nuttige tips"
  • "De verschillende klantgroepen en hun benadering, hebben me echt aan het denken gezet"
  • "Hier moeten we als kantoor wat mee doen"

chiropractorDit opvallende bord kwam ik tegen op straat: de lokale chiropractor (door sommigen een “ruggenkraker” genoemd) die zijn potentiële klanten aanspoort om vooral nog dit jaar bij hem langs te komen. Komt niet vaak voor, medische beroepen die zich op deze manier op straat profileren. 
Dit reclamebord bevat 2 lessen die ook voor anderen (niet medici) zinvol zijn.

betaalde acquisitieBetaald worden voor uw acquisitie….? Door uw cliënten? Het kan.

Een jong en klein maar sterk groeiend advocatenkantoor wil verder aan de weg timmeren. En ze willen de stillere zomermaanden graag extra werk naar binnen halen.

Het ontwikkelen van een marktpropositie leek tijdenlang voorbehouden aan reclamebureau en aanverwanten. Waarom? Dat kunt u toch zelf ook wel?