Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

success-and-failure-signDe juridische pers schreef er in 2010 al over. De economische pers (FD) ontdekte het onderwerp in 2012 en het wetsvoorstel is vorig jaar ingediend. Vorige week haalde pre-pack door garnalenboer Heiploeg de main stream pers (Telegraaf, NRC en Volkskrant). Kortom het onderwerp is nu echt in het publieke, vooral zakelijke, domein terecht gekomen.

bagageKen je dat? Haast hebben en de dienstverlener die zijn eigen werkproces vóór laat gaan?

De aankomende vlucht komt met 4 uur vertraging op Schiphol aan dus er is haast om de volgende vlucht te kunnen nemen. Eerst moet er bagage verwisseld worden: komend uit midden oosten met 30 graden en op weg naar de Balkan waar het vriespunt heerst, vereist een ander kledingpakket.  In de bagagekluis is de week tevoren een koffer met warme kleding achtergelaten. Omwisselen en klaar is kees. Zou je denken.

Enkele reacties na afloop:

  • "Goed om weer eens bewust te worden dan huidige klanten nog zo veel meer vragen en werk voor mij hebben"
  • "Goede sfeer, goede interactie, goed verhaal"
  • "Ik had het niet willen missen"
  • "Verfrissende benadering"
  • "Nuttige tips"
  • "De verschillende klantgroepen en hun benadering, hebben me echt aan het denken gezet"
  • "Hier moeten we als kantoor wat mee doen"

chiropractorDit opvallende bord kwam ik tegen op straat: de lokale chiropractor (door sommigen een “ruggenkraker” genoemd) die zijn potentiële klanten aanspoort om vooral nog dit jaar bij hem langs te komen. Komt niet vaak voor, medische beroepen die zich op deze manier op straat profileren. 
Dit reclamebord bevat 2 lessen die ook voor anderen (niet medici) zinvol zijn.

betaalde acquisitieBetaald worden voor uw acquisitie….? Door uw cliënten? Het kan.

Een jong en klein maar sterk groeiend advocatenkantoor wil verder aan de weg timmeren. En ze willen de stillere zomermaanden graag extra werk naar binnen halen.

Het ontwikkelen van een marktpropositie leek tijdenlang voorbehouden aan reclamebureau en aanverwanten. Waarom? Dat kunt u toch zelf ook wel?

advocaat-bef... aldus ING's Sectorvisie Advocatenkantoren dat vorige maand verscheen. Deze sector visie bevat een aantal interessante beschouwingen. Onder andere over het belang van een goede propositie en juiste doelgroepselectie.

office supplies5 redenen waarom uw advies wel/niet in een winkel verkocht wordt

Via de website JuridischeSnelweg.nl kunnen ondernemers een ‘compleet juridisch service pakket’ op abonnementsbasis verkrijgen. Na de zomer zal deze service ook via de winkels van Staples/Office Centre aangeboden worden. Zou deze andere manier om juridische diensten te vermarkten aanslaan?

Hieronder vijf redenen waarom dit initiatief gaat slagen. Daar tegenover staan 4 redenen waarom dit niet gaat lukken.

aegon tennisIn tijden van crisis is het behouden van bestaande klanten en de omzet die zij binnenbrengen cruciaal. Sponsoring levert geen bijdrage hieraan en kan dus beter gestopt worden. Dat levert ook nog eens een besparing van kosten op en dus een directe plus aan het bedrijfsresultaat.

Verander het denken, verander de aanpak

In de afgelopen weken zijn er 2 interessante publicaties verschenen over heden & toekomst van de advocatuur.

Kern daarvan is dat de omzetten onder druk staan door kritischer klanten en andersoortige concurrentie.