Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

advocaat-bef... aldus ING's Sectorvisie Advocatenkantoren dat vorige maand verscheen. Deze sector visie bevat een aantal interessante beschouwingen. Onder andere over het belang van een goede propositie en juiste doelgroepselectie.

office supplies5 redenen waarom uw advies wel/niet in een winkel verkocht wordt

Via de website JuridischeSnelweg.nl kunnen ondernemers een ‘compleet juridisch service pakket’ op abonnementsbasis verkrijgen. Na de zomer zal deze service ook via de winkels van Staples/Office Centre aangeboden worden. Zou deze andere manier om juridische diensten te vermarkten aanslaan?

Hieronder vijf redenen waarom dit initiatief gaat slagen. Daar tegenover staan 4 redenen waarom dit niet gaat lukken.

aegon tennisIn tijden van crisis is het behouden van bestaande klanten en de omzet die zij binnenbrengen cruciaal. Sponsoring levert geen bijdrage hieraan en kan dus beter gestopt worden. Dat levert ook nog eens een besparing van kosten op en dus een directe plus aan het bedrijfsresultaat.

Verander het denken, verander de aanpak

In de afgelopen weken zijn er 2 interessante publicaties verschenen over heden & toekomst van de advocatuur.

Kern daarvan is dat de omzetten onder druk staan door kritischer klanten en andersoortige concurrentie.

vrijdag, 27 april 2012 00:00

Als ik een shampoo was...

shampooWas ik dan vooral functioneel (Head & Shoulders), of voor vrouwen (Elseve) of juist ondeugend voor de jeugd (Axe)?

Onder de titel The dirty secrets of Personal Branding werd tijdens het recente Jonge Balie Congres 2011 een workshop gehouden over Personal Branding: het ontwerpen & onderhouden van een herkenbaar en onderscheidend individueel profiel.