Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

chiropractorDit opvallende bord kwam ik tegen op straat: de lokale chiropractor (door sommigen een “ruggenkraker” genoemd) die zijn potentiële klanten aanspoort om vooral nog dit jaar bij hem langs te komen. Komt niet vaak voor, medische beroepen die zich op deze manier op straat profileren. 
Dit reclamebord bevat 2 lessen die ook voor anderen (niet medici) zinvol zijn.

betaalde acquisitieBetaald worden voor uw acquisitie….? Door uw cliënten? Het kan.

Een jong en klein maar sterk groeiend advocatenkantoor wil verder aan de weg timmeren. En ze willen de stillere zomermaanden graag extra werk naar binnen halen.

Het ontwikkelen van een marktpropositie leek tijdenlang voorbehouden aan reclamebureau en aanverwanten. Waarom? Dat kunt u toch zelf ook wel?

advocaat-bef... aldus ING's Sectorvisie Advocatenkantoren dat vorige maand verscheen. Deze sector visie bevat een aantal interessante beschouwingen. Onder andere over het belang van een goede propositie en juiste doelgroepselectie.

office supplies5 redenen waarom uw advies wel/niet in een winkel verkocht wordt

Via de website JuridischeSnelweg.nl kunnen ondernemers een ‘compleet juridisch service pakket’ op abonnementsbasis verkrijgen. Na de zomer zal deze service ook via de winkels van Staples/Office Centre aangeboden worden. Zou deze andere manier om juridische diensten te vermarkten aanslaan?

Hieronder vijf redenen waarom dit initiatief gaat slagen. Daar tegenover staan 4 redenen waarom dit niet gaat lukken.

aegon tennisIn tijden van crisis is het behouden van bestaande klanten en de omzet die zij binnenbrengen cruciaal. Sponsoring levert geen bijdrage hieraan en kan dus beter gestopt worden. Dat levert ook nog eens een besparing van kosten op en dus een directe plus aan het bedrijfsresultaat.

Verander het denken, verander de aanpak

In de afgelopen weken zijn er 2 interessante publicaties verschenen over heden & toekomst van de advocatuur.

Kern daarvan is dat de omzetten onder druk staan door kritischer klanten en andersoortige concurrentie.

vrijdag, 27 april 2012 00:00

Als ik een shampoo was...

shampooWas ik dan vooral functioneel (Head & Shoulders), of voor vrouwen (Elseve) of juist ondeugend voor de jeugd (Axe)?

Onder de titel The dirty secrets of Personal Branding werd tijdens het recente Jonge Balie Congres 2011 een workshop gehouden over Personal Branding: het ontwerpen & onderhouden van een herkenbaar en onderscheidend individueel profiel.

SocMedHelpSteeds vaker klinkt de roep bij advocaten om een practisch gebruik van social media: HOE ga ik (en ons kantoor) hiermee aan de slag?

Vragen variëren van het opzetten van een ZAKELIJK profiel via het daadwerkelijk benutten van het vermeende (en door velen beloofde) potentieel tot richtlijnen voor het omgaan met social media binnen en buiten kantoor.

Publiek5 Tips die u vandaag al kunt inzetten.

Veel organisatoren kampen met aanmeldingspercentages van 10-20%. Ze gooien het net zo breed mogelijk uit in de hoop dat een klein percentage van een grote groep nog steeds tot acceptabele aantallen zal leiden.

Het kan anders. Meer kwaliteit, minder kwantiteit in de planning en voorbereiding leidt tot meer resultaat aan de eindstreep.