Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

war on talentDe markt is in 2017 verder aangetrokken dus lijkt acquisitie minder belangrijk. De vraag naar extra hersens en handen aan dossiers, is flink toegenomen en daarmee is de carrousel van personele verschuivingen goed op gang gekomen.

Als u binnenkort mee moet met die carrousel, lees dan hier hoe dat moet.

VIPAl uw cliënten zijn belangrijk, toch?

Belangrijk genoeg om ze allemaal uit te nodigen in uw VIP box voor de WK finale?

In dit artikel leest u hoe u de ècht waardevolle cliënten kunt onderscheiden van de minder waardevolle cliënten.

En hoe u vervolgens een gedifferentieerde benadering voor die verschillende cliëntensegmenten definieert en in praktijk brengt.

Verhoog uw share of wallet en daarmee uw Return on Investment van uw business development.

 

Klik hier voor directe download

peopleEr is veel kennis van uw cliënt aanwezig in uw kantoor. In systemen, emails en hoofden van medewerkers.

Wordt die kennis echt gebruikt? Voor relatieonderhoud, of voor nieuwe acquisitie?

In dit artikel leest u hoe u die kennis naar boven haalt, beschikbaar maakt en gebruikt. Zodat u een betere relatie onderhoudt waar zowel de cliënt als u kantoor profijt van heeft.

 

Klik hier voor download van artikel

onderscheidAcquisitie door middel van seminars wordt langzamerhand afgezaagd: er zijn er teveel, ze vertellen hetzelfde verhaal, ze zijn te juridisch getint.

Het moet anders. En het kán ook anders bewijzen een aantal voorbeelden in de afgelopen weken.

(maar niet zo sexy)

klantenbindingHet Pareto-principe is ook van toepassing op commercie: 80% van de winst is afkomstig van 20% van de cliënten.

Ook in de advocatuur en het notariaat. In een groeiende maar competitieve markt is het binden van die cliënten dus letterlijk 'waardevol'. 

Lees hier hoe u dat efficiënt organiseert: 

  • wat is cliëntenbinding wel en wat is het niet,
  • waarom is het zo belangrijk is voor een duurzaam succesvol kantoor,
  • welke voordelen goede cliëntenbinding met zich meebrengt. 

In een volgend artikel zal de praktische uitvoering aan bod komen.

Klik hier voor download van artikel

hamer-spijker

CRM (Customer Relationship Management) lijkt voor sommige kantoren het paradijs voor hun omzetgroei.

Lees HIER hoe eenvoudig uw kantoor CRM kan benutten voor omzetgroei.

added value quoteOver uurtarieven, AFA's en toegevoegde waarde.

Heel veel advocaten en notarissen hebben last van druk op hun tarieven. De oplossing hiervoor ligt in ieder geval niet in het verder verlagen van tarieven of het vrijuit toekennen van kortingen op facturen.

Al eerder schreven we een blog over pricing, en organiseerden een ronde tafel gesprek waarin 8 tips voor verbetering van declareren, factureren en incasseren. In de meest recente editie van Legal Business World kunt u lezen hoe met uw cliënt over toegevoegde waarde kan praten met instandhouding van uw tarief.

Het artikel leest u HIER online of als PDF-versie.

Wilt u sparren over de beste aanpak voor uw praktijk?  Voor een eerste kennismaking (kosteloos, als u dat wilt, belt of mailt u mij.

touwtrekkenOngeveer een maand geleden verscheen er een overheidsrapport over "Lagere drempels voor rechtzoekenden".

Nee, het boeide mij in eerste instantie ook niet erg maar de uitkomsten zijn behoorlijk explosief dus ...

Legal Business World 2017 nummer 1  front"Ik leg prima contacten en heb goede gesprekken, maar die leiden zo weinig tot zaken ...!?"

Een herkenbare quote voor de meeste advocatenn en notarissen. Hun activiteiten voor profilering verlopen naar wens, maar het doortrekken daarvan naar acquisitie is een drempel. Het 3e artikel voor Legal Business World en daarmee deze blog reiken een werkwijze aan die daarvoor een oplossing biedt: acqusitie en de kunst van het luisteren. Het geeft handreikingen voor het proces van acquisitie en hoe dat efficiënt te implementeren

Hier de link naar het online artikel. En naar een makkelijk printbare PDF-versie.

Hulp nodig om uw acquisitie te verbeteren en beter voor u te laten werken? Aarzel niet en bel of mail voor een gratis (maar niet vrijblijvend) gesprek.

"Ik kijk nooit reclame, ik koop alleen bekende merken."

Legal Business World 2016 dec16 frontpageDeze uitspraak van een onbekende Nederlander demonstreert heel helder dat klanten wel degelijk gevoelig zijn voor de reclame maar dat niet willen/kunnen erkennen. Mensen kopen geen producten die ze niet kennen of waar ze niet van gehoord hebben. Hetzelfde geldt voor de 'aanschaf' van een advocaat of notaris.

 

In een 2e artikel voor Legal Business World wordt ingegaan op de 5 kenmerken van goede profilering.

Hier de link naar het artikel zoals dat verscheen, en voor printen gaat u naar de PDF-versie.

 

Hulp nodig om uw profilering te verbeteren en beter voor u te laten werken? Aarzel niet en bel of mail voor een gratis (maar niet vrijblijvend) gesprek.