Volgen twitter linkedin facebook

Improving business development

  • 1
  • 2
  • 3

Duurzame verbetering van uw commerciële denken & doen

Uw vragen

Heeft u zich wel eens afgevraagd ...

question1

Hoe haal ik meer werk uit mijn netwerk?

Hoe bepalen we een fixed fee?

Hoe verkoop ik mijn uurtarief?

Hoe kom ik van contact naar contract?

Hoe vergroten we onze bekendheid?

Hoe vergroten we het aantal verwijzers?

Hoe ga ik om met de vraag naar fixed fees?

Hoe LinkedIn te gebruiken voor acquisitie?

Hoe verhogen we de acquisitie door medewerkers?

Wat zijn kritische succesfactoren voor een pitch?

Ik mag partner worden maar moet meer (eigen) cliënten werven, hoe doe ik?

 

Herkenbaar?

Welkom in 2017! U bent niet de enige die hiermee worstelt. De antwoorden zijn te vinden in de achterliggende kwesties:

  • Kennis van de cliënt
  • Markt- en sectorinzicht
  • Uw toegevoegde waarde
  • Omgaan met prijsdruk & vragen om korting
  • Tevredenheid van cliënten
  • Personeelsontwikkeling
  • Discipline & prioriteiten
  • (H)erkennen van de concurrent
  • Pakketten, abonnementen & producten

Het verdiepen in deze onderwerpen bouwt aan het fundament van een (commercieel gezien) professioneel kantoor. Op dat fundament kan vervolgens een BD strategie gebouwd worden die richting geeft aan commerciële activiteiten. Een planmatige en gedisciplineerde uitvoering daarvan leidt tot een stabiele omzetontwikkeling.

 

 

Concrete vragen, practische oplossingen

Hieronder vindt u een aantal onderwerpen en vragen die eerdere klanten aan ons stelden. Kyboko heeft met hen de antwoorden en de oplossingen verzorgd. Zitten er vragen bij die ook voor uw organisatie relevant zijn, aarzel dan niet en neem contact op.

Over acquisitie (nieuwe cliënten)

  • Welke nieuwe marktsegmenten zijn voor ons bovengemiddeld interessant?
  • Op welke (potentiële) klanten kunnen we ons het beste richten om omzetgroei te realiseren?
  • Hoe bereik ik deze doelgroep?
  • Hoe onderscheiden we ons daarbij van onze concurrentie?
  • Hoe kunnen we de kennis van huidige klanten gebruiken om nieuwe klanten te werven?

Over klantenbinding (bestaande cliënten)

  • planning2Hoe vergroten we de binding met onze bestaande klanten?
  • Wie zijn onze beste klanten?
  • Hoe komen wij aan inzicht welke klanten belangrijker zijn dan andere?
  • Welke klanten brengen winstgevende omzet?
  • Hoe kunnen we het aantal winstgevende klanten en het rendement per klant maximaliseren?
  • Welke klanten brengen verliesgevende omzet?
  • Hoe kan ik afscheid van ze nemen?
  • Hoe zorg ik er voor dat mijn klanten tevreden blijven?
  • Hoe kunnen we onze 'share of wallet' bij onze klanten vergroten?
  • Wat kunnen we op dit vlak leren van onze concurrenten?

Over profileren

  • Hoe kunnen wij meten wat de kosten die we maken voor reclame, PR, verkoopactiviteiten en promotie nu echt opleveren?
  • Hoe vergroten we het effect van deze inspanningen?
  • Hoe vergroten we de resultaten van ons marketingbudget?
  • Wij geven veel geld uit aan Direct Marketing, hoe verbeteren we de respons? Hoe optimaliseren we de cost per order?
  • Hoe haal ik meer resultaat (afspraken, leads) uit onze aanwezigheid op de vakbeurs?

Over klantgericht (samen)werken

  • organizational-development-and-leadership-memo-graphicHoe versterk ik 'de stem van de klant' in mijn organisatie?
  • Op welke manier maken wij alle onderdelen van ons bedrijf meer klantgericht?
  • Hoe maken mijn medewerkers de verandering van productdenken naar klantdenken
  • Hoe kan ik de samenwerking tussen marketing en verkoop verbeteren
  • Hoe kan ik samenwerking tussen binnen- en buitendienst verbeteren