Het behouden en uitbouwen van uw relaties.
Het is 5 maal winstgevender om extra omzet te genereren bij een bestaande cliënt dan een nieuwe cliënt te werven.
Uw bestaande cliënten zijn een bron van extra omzet omdat er bij hen vaak nog een onbenut potentieel aanwezig is. Door uw kennis en goede relatie met de cliënten bent u in de beste positie om dat potentieel te benutten.
Het stappenplan rechts geeft aan welke stappen u daarbij volgt.
De ene cliënt is de andere niet
Echter niet elke cliënt is even waardevol voor het kantoor en dus moet u een zg. CliëntWaardeAnalyse maken waarin de huidige en potentiële waarde van elke cliënt wordt beoordeeld. Dat levert u vier zg. CliëntWaardeSegmenten op.
Gedifferentieerde benadering van cliënten
Met de daarmee ontdekte verschillen kunt per segment de benadering van cliënten daarop aanpassen, de zg SegmentBenadering:
Op de pagina ONZE DIENSTEN vindt u meer informatie over workshops en trainingen om uw cliëntenbinding te versterken.
Er zijn al diverse, zeer praktische blogs geschreven over cliëntenbinding en winstgevendheid en over het ècht kennen van cliënten en prospects.