Al uw cliënten zijn gelijkelijk belangrijk, toch? Maar sommige klanten zijn meer gelijk.
Uw klanten zijn u (bijna) allemaal even lief. Ze brengen omzet, soms ook plezierige contacten en soms een klacht. Ze zorgen er in ieder geval voor dat uw bedrijf loopt zoals het loopt.
U snapt dus ook dat u zo af en toe een plezier terug moet doen. U moet de relatie positief houden. Aan het einde van het jaar een cadeau misschien. Maar wat doet u met uw VIP box voor de WK finale …? U kunt ze niet allemaal tegelijk uitnodigen, toch?
Kijken & Kiezen
Door goed naar uw klantenbestand te kijken, krijgt u een diepgaand beeld van wie belangrijk zijn en wie minder. In dit artikel van ons zusterbedrijf Legal Business Development dat u als PDF of online kunt lezen, leest u hoe u de serieus waardevolle klanten in het vizier krijgt en ze kan onderscheiden van de minder waardevolle klanten.
Dat stelt u in staat om te gaan kiezen. Want sommige klanten zijn meer gelijk dan anderen.
Differentiëren
met dit betere beeld definieert u vervolgens een gedifferentieerde benadering voor die verschillende klantensegmenten, die u dan implementeert in uw business development. Dan krijgen klanten de benadering en aandacht die ze verdienen. Klanten zijn immers gelijk maar sommige klanten zijn méér gelijk dan anderen.
Resultaat
Met deze differentiatie verhoogt u uw share of wallet en daarmee uw Return on Investment van uw business development door scherpere analyses van uw cliëntenbestand en daarmee een gerichte klantbenadering.
Download het complete artikel.